- OD CZEGO ZACZĄĆ ZAŁATWIANIE POGRZEBU?
Pierwszą najważniejszą czynnością, jaką należy wykonać to uzyskanie aktu zgonu. Odbywa się to poprzez wezwanie lekarza, który wyda kartę zgonu. Z taką kartą należy udać się do urzędu, który wyda akt zgonu.
- CO ZROBIĆ, JEŚLI ŚMIERĆ NASTĄPI Z DALA OD RODZINNEGO MIASTA?
Zakład Pogrzebowy „Matuszak" oferuje transport i przewóz osoby zmarłej z dowolnego miejsca na terenie kraju bądź za granicą.
- JAKIE DOKUMENTY SĄ NIEZBĘDNE DO ZORGANIZOWANIA POGRZEBU?
Dokumenty, które są niezbędne do zorganizowania ceremonii pogrzebowej: 1. Karta zgonu, która jest dokumentem stwierdzającym zgon. Jest to konieczny element, wydawany przez lekarza. 2. Akt zgonu, dokument wydawany w następnej kolejności przez Urząd Stanu Cywilnego.
- CZY MOŻNA ZORGANIZOWAĆ ŚWIECKI POGRZEB?
Tak. Zakład pogrzebowy „Matuszak" oferuję Mistrza Ceremonii, który poprowadzi całą uroczystość zgodnie z tradycją. Różnicę takiej uroczystości stanowi jedynie brak osoby duchownej oraz zmiana akcesoriów funeralnych.
- SKĄD WZIĄĆ ŚRODKI PIENIĘŻNE NA POCHÓWEK?
Pieniądze przeznaczone na zorganizowanie pogrzebu są częściowo zapewniane przez Skarb Państwa w formie tzw. zasiłku pogrzebowego. Kwota zasiłku zwykle wystarcza na organizację podstawowej uroczystości pogrzebowej.